Mobil Játékközponttal a befogadásért és a kisgyermekkori fejlődésért, tanulásért
UMGYEB-2024_08 pályázat (UNICEF és Fővárosi Szociális Közalapítvány)
UMGYEB-2024_08 pályázat (UNICEF és Fővárosi Szociális Közalapítvány)
”Egy egész falura van szükség egy gyermek felneveléséhez” – ezt egyre gyakrabban halljuk a kora gyermekkori nevelés-fejlesztés kapcsán. És valóban, komplex, értő és elérhető támogatásra van szüksége a szülőknek és a gyerekekkel foglalkozó szakembereknek ahhoz, hogy jól tudják támogatni a gyerekek érzelmi-kognitív-társas-fizikai fejlődését a mindennapjaikban. Német és svájci tapasztalatok alapján kutatások is bizonyították az általunk […]
A HP Inc. 7000 db laptopot adományoz a háborús agresszió elől menekülő gyermekek és családjaik, valamint az őket támogató szervezetek és oktatási intézmények számára. Az eszközöket az International Step By Step Association-ön keresztül a Business Coalition for Education és a TheirWorld adományozza, melynek a HP Inc. is a tagja. A laptopok szakszerű tárolásában a Raben […]
A projekt fő célja az innovatív módszerek elsajátítása a kisgyermekkori nevelésben, az óvodapedagógusok és a szülők együttműködésének javítása, valamint a résztvevő partnerek közötti tapasztalatcsere elősegítése.
A NestingPlay szakmai vezetésével és a Partners Hungary Alapítvány kollégájának táborvezetésével, összesen 86 fővel működik a fonyódi menekülttábor – amelyből 24 felnőtt és 46 gyermek.
A gyerekek, különösen a leginkább hátrányos helyzetűek, megérdemlik, hogy jól induljon az életük, ám sok a nehezítő tényező. A kisgyermekek körül biztosított gondoskodó környezet az egyéni kiteljesedésen túl, az egészséges, kreatív és békés társadalom alapját is képezi, és most van a legnagyobb szükség a támogatásra.
Hat Európai Uniós ország közvetítő intézményei dolgoznak ki közösen európai mediációs képzést! Az IN-MEDIAS egy izgalmas, uniós finanszírozású projekt, amely egyesíti a már létező közvetítői képzési szolgáltatókat és stratégiai partnereket szerte az EU-ban, hogy ötvözze tapasztalataikat az integrált európai mediációs képzési terv kialakításában.
Miről szól a program? A Józsefvárosi Önkormányzat komplex óvodafejlesztést indított, melyben alapítványunkat és a Rosa Parks Alapítványt hívta meg együttműködő partnerként. A projekt megvalósítására sikeres pályázatot nyújtottunk be az Európai Bizottsághoz, és a konzorcium elnyert 267 017 EUR (kb. 97 millió Ft) támogatást, melyhez mindhárom szervezet – a rá eső támogatás arányában – 20 % […]
A gyerekek, különösen a leginkább hátrányos helyzetűek, megérdemlik, hogy jól induljon az életük, ám ezt most a COVID-19 világjárvány még jobban megnehezíti. A kisgyermekek körül biztosított gondoskodó környezet az egyéni kiteljesedésen túl, az egészséges, kreatív és békés társadalom alapját is képezi, és most van a legnagyobb szükség a támogatásra. A Bernar Van Leer Alapítvány a gondoskodó […]
Nap mint nap új kihívásokkal szembesülünk, egyre bizonytalanabb körülmények között kell teljesítenünk. Ezért egyre fontosabb a fenntarthatóság kérdése mellett a relizilencia, vagyis a szervezet “lelki ellenállóképessége”.
Az együttműködésen alapuló reflektív tanítási gyakorlat megerősítése a 0-10 éves korú gyerekekkel foglalkozó pedagógusok körében
2009 júniusa óta dolgozunk a Marcaltői Kmety György Evanélikus Általános Iskolában és Óvodában. A Lépésről Lépére program bevezetésével és támogatásával az intézmény célja, egy új pedagógiai szellemiség elterjesztése, amelynek középpontjában a gyermek áll; annak az elvnek az érvényesítése, hogy „Minden ember egyszeri és megismételhetetlen egyéniség”.
A csecsemők és a kisgyermekek, különösen a leginkább hátrányos helyzetűek, megérdemlik, hogy jól induljon az életük. A kisgyermekek körül biztosított gondoskodó környezet az egyéni kiteljesedésen túl, az egészséges, kreatív és békés társadalom alapját is képezi.
Soroksár óvodavezetői és egy csapat óvónő úgy érezték, hogy új módszerekre van szükség ahhoz, hogy hatékonyabban tudják kezelni a gyerekek közötti konfliktusokat, jobban szót értsenek a szülőkkel, tudják erősíteni a gyerekek közötti együttműködést, sikeresebben tudják befogadni és kezelni a különböző családi háttérrel rendelkező gyerekeket.
A szegény közösségekkel dolgozó civil társadalmi szereplők tapasztalatai szerint számos társadalmi tényező határozza meg a szegénységben élők egészségi állapotát.
A PreventNet nemzetközi projekt fő célja, hogy felhívja a figyelmet a téma fontosságára és támogassa a szakembereket a hatékony megoldások megtalálásában.
A SEED projekt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy javítsa az óvodáskorú gyermekek (2,5-6 éves közötti) pszichoszociális, vagy más néven érzelmi-szociális jóllétét és egészségét, különösen azokét, akik nehéz körülmények között nőnek fel.
A meseolvasásnak egyszerre vannak készségfejlesztő és kapcsolaterősítő funkciói. A meséken keresztül könnyebb beszélni saját érzéseinkről, gyerekkorban és felnőttkorban egyaránt. Ezért fontos, hogy azok a gyerekek is részesüljenek a mesehallgatás pozitív hatásaiban, akiknek a családjában ez a szokás nem magától értetődő, mert a szülők nagyon nehéz körülmények közt nevelik őket, és amikor ők gyerekek voltak, nem olvasott nekik senki esti mesét.
Az ASAP (Against School Aggresion Partnership) Partnerség az iskolai agresszió ellen – közösségi alapú komplex iskolai program a hatékony agresszió- és konfliktuskezelésért, amely 2015-2018 augusztusa között zajlott, 3 magyar, 4 máltai és 1 bolgár iskolában, az Európai Bizottság Erasmus+ programjának finanszírozásával.
A kora gyermekkori fejlesztéssel foglalkozó szakemberek és a szülők is már az óvodában szembesülnek azzal, hogy a bántalmazás és az agresszió gyakran előfordulnak a társas helyzetekben, amit mindenképp kezelni kell. A kezeléshez pedig a probléma felismerésére, és új módszerek alkalmazására van szükség: gyerekeknek, pedagógusoknak és a szülőknek egyaránt. Jelenleg Magyarországon ezeknek a készségeknek a megszerzése nem képezi részét egyik pedagógusképzésnek sem.
Ma Magyarországon több, mint félmillió embernek nincs. Programunkkal kültéri vécéket építünk, helyi összefogással és közösségi tervezéssel. A statisztika csak azt tartja nyilván, hogy kinek nincs beltéri WC-je, de tapasztalataink alapján a kültéri illemhely is hiányzik több tízezer családnál. Az Eurostat adatai alapján Magyarországon 523,5 ezer fő (köztük pedig több, mint 170 ezer gyermek) él olyan […]
European Network for Nonviolence and Dialogue Program A projekt célja, hogy civil szereplők között párbeszédet indítson eszkalálódással fenyegető társadalmi értékalapú konfliktusokról, és azok lehetséges megoldási formáiról. Cél, hogy a projekt párbeszédeket indítson és hozzájáruljon ezen konfliktusok konstruktív, erőszakmentes megoldásához. A projekt első lépéseként egy tanulmány készül az egyes országokban tapasztalható értékkonfliktusokról és az adott területen […]
Mi a Számít a közösség program célja? Valódi együttműködést alakítunk ki pedagógusok és szülők között, hiszen csak közös érdekek és jó kapcsolatok segítségével tudnak jól együttműködni. Mi mindent teszünk a projekt során? Műhelymunkákat szervezünk tanárok és szülők számára, hogy áthidaljuk a köztük lévő távolságot, félreértéseket, felülírjuk a korábbi negatív tapasztalatokat. Az egyik legkedveltebb […]
Mi a Tempus EFFEKT célja? A finn, lett, cseh, brit, ír és magyar partnerségben megvalósuló projekt célja egy olyan európai módszertani keretrendszer létrehozása és kipróbálása, ami a tanárokat segíti abban, hogy egymástól, egymás gyakorlatából tudjanak tanulni. Emellett segíteni kívánja az oktatáspolitikai döntéshozókat, hogy olyan rendszerekben gondolkodjanak, amiben a szakmai képzésekben helyet kap a kollaboratív tanulás. […]
Mi a PHASE prgram célja? A GlaxoSmithKline gyógyszeripari vállalt (GSK) 1998-2016 között működtette a Personal Hygiene & Sanitation Education (PHASE) nevű programját, hogy csökkentse a szanitációs és higiénés problémák miatti megbetegedések számát a szegénységben élő gyermekek és családjaik körében. A projekt keretében játékok segítségével tanítják meg a gyermekeket az alapvető higiénés módszerek, például a kézmosás […]
Roma közösségek bevonása az élhetőbb településekért Mi a ROMED program célja? A roma közösségekkel való együttműködés sok polgármester számára kihívást jelent. A társadalom peremén, szegregáltan élő közösség döntő többsége mélyszegénységben él a városok, falvak határterületein. A helyzetet a bizalom hiánya, a felhalmozódott rossz tapasztalatok miatt a legtöbben problémaként kezelik minden oldalról; a roma közösség […]
Együtt a jobb egészségért, értünk, velünk!
Roma közösségek egészségfejleszése Kelet-Közép Európában
Lányok a természettudományban Mi a Project POWER célja? Ráirányítottuk diákok, tanárok és szülők figyelmét a természettudományok fontosságára, külön hangsúlyt fektetve a lányok figyelmének felkeltésére a természettudományos és mérnöki (STEM) pályák iránt, hiszen még mindig alulreprezentáltak ezen a pályán. A program elemei többek között megtalálhatók voltak: a mérnöki és természettudományokhoz kapcsolódó kompetenciák újszerű eszközökkel történő fejlesztése, […]