Project POWER – Lányok a természettudományban
Lányok a természettudományban Mi a Project POWER célja? Ráirányítottuk diákok, tanárok és szülők figyelmét a természettudományok fontosságára, külön hangsúlyt fektetve a lányok figyelmének felkeltésére a természettudományos és mérnöki (STEM) pályák iránt, hiszen még mindig alulreprezentáltak ezen a pályán. A program elemei többek között megtalálhatók voltak: a mérnöki és természettudományokhoz kapcsolódó kompetenciák újszerű eszközökkel történő fejlesztése, […]
Lányok a természettudományban
Mi a Project POWER célja?
Ráirányítottuk diákok, tanárok és szülők figyelmét a természettudományok fontosságára, külön hangsúlyt fektetve a lányok figyelmének felkeltésére a természettudományos és mérnöki (STEM) pályák iránt, hiszen még mindig alulreprezentáltak ezen a pályán.
A program elemei többek között megtalálhatók voltak:
- a mérnöki és természettudományokhoz kapcsolódó kompetenciák újszerű eszközökkel történő fejlesztése,
- az üzleti angol nyelvű kommunikáció erősítése,
- a személyes hatékonyság növelése
- a diákok lehetőséget kapnak a különböző szakmák és karrier utak megfigyelésére, megismerésére és a személyes tapasztalatszerzésre.
A program ösztönözte, hogy
- több lány válasszon természettudományos, vagy mérnöki pályát,
- a középiskolai diákok természettudományos kompetenciái, személyközi készségei, angol nyelvi készségei fejlődjenek.
- a pedagógusok szakmailag fejlődhessenek, a középiskolai diákok, különösen a lányok pályaválasztását saját élmények szerzésén keresztül.
Mi mindent tettünk a PROJECT POWER során?
A projektben eleinte négy, majd két középiskolával dolgoztunk együtt, akik pályáztak a programban való részvételre
- A programban résztvevő diákok olyan iskolai és iskolán kívüli fejlesztő foglalkozásokban vesznek részt, amelyek során a természettudományos kompetenciáikat, személyközi készségeiket (asszertív kommunikáció, prezentáció) és az angol nyelvi készségeiket fejlesztjük.
- A diákok támogatást kapnak a pályaválasztáshoz, betekintést nyernek a természettudományokhoz kapcsolódó szakmákba, vállalatlátogatások és job shadowing formájában.
- A pedagógusok lehetőséget kapnak a módszertani megújulásra és tapasztalatcserére.
- A szülők egyes projektelemekbe való bekapcsolódásuk által közelebb kerülnek az iskola életéhez és figyelmüket ráirányítjuk a természettudományos és műszaki pályák fontosságára, illetve arra, hogy ezek választásában leánygyermekeiket is támogassák.
Mik az eredmények?
- 1000 diákot és 60 pedagógust vontunk be a programba és egyes projektelemekbe
- 300 diák vett rész karrier órán
- 200 diák dolgozott valamilyen iskolai projekten a program keretein belül
- A programban folytatott kiscsoportos intenzív természettudományos és informatikai fejlesztés nagymértékben hozzájárult a három iskola diákjainak kiemelkedő verseny szerepléseihez:
- Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola: országos harmadik hely egy nemzetközi matematika versenyen
- Rudas Közgazdasági Szakgimnázium és Kollégium: hely junior mérnöki versenyen
- Comenius lánycsapata: nemzetközi erdőmérnöki versenyen első hely.
- Közös iskolai élményműhely, ahol a diákok és a tanárok is közelebbről megismerkedhettek. látványos és érdekes STEM-hez kapcsolódó programokkal: kísérletekkel és logikai, fejlesztő játékokkal
- A helyi média kiemelt figyelmet fordított a programra, és örömmel számol be a program eseményeiről (10 cikk helyi írott médiában, 1 televíziós megjelenés)
- 10 videó interjú készült el női kutatókkal/ mérnökökkel
Egyéb fontos információk:
- Támogató szervezet: Arconic Alapítvány, USA
- Projekt azonosítója a támogatónál:222792
- Projektben együttműködő partnerek:
Arconic Köfém Kft. Székesfehérvár
Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola, Székesfehérvár
Rudas Közgazdasági Szakgimnázium és Kollégium, Dunaújváros
- Időtartam kezdete/vége: 2016 december 27- 2017 december 27.
- Költségvetés összege, pénznem: 36 000 $