Ki lehet mediátor?

Az Igazságügyi Minisztérium 69/2009. (XII. 17.) a közvetítői szakmai képzésről és továbbképzésről szóló IRM rendelete szerint 2010 januárjától képzéshez köti a közvetítői névjegyzékbe való felvételt.

Közösségépítés

• Településvezetőként gondot okoznak Önnek a komplex helyi ügyek?
• Foglalkoztatja, hogyan vonhatná be jobban a lakosságot?
• Voltak már próbálkozásai e téren, de eredményesebb megoldásokat keres?

Társadalmi integráció

A társadalmi integráció egy olyan folyamat, amelyben kultúrák találkozása során az egyedi értékek kölcsönösen hatnak egymásra, és a létrejövő új értékek rendszerében megőrzik eredeti sajátosságaikat. Más alapértékkel együtt, mint a sokszínűség, elfogadás és nyitottság, esélyegyenlőség, ez határozza meg a roma integráció területén végzett munkánkat.

Resztoratív gyakorlatok képzés

Hazai és nemzetközi tapasztalataink azt mutatják, hogy az óvodai és iskolai agresszió legjobb kezelése a megelőzés. A megelőzés kulcsa pedig az erős közösség, ahol közösen kialakított szabályok és a közösség tagjai közötti kapcsolódások alapján működik az egyéni és a közös felelősségvállalás. 

Iskolai zaklatás kezelése

Az gyerekek közti agresszió és a kortárs bántalmazás különféleképpen jelenik meg az egyes intézményekben, és egyre nagyobb kihívást jelent pedagógusok, diákok, szülők és az iskola környezetében dolgozó szakemberek számára. Megfelelő eszközök nélkül a feszültség egyre nő, és tehetetlenség agresszióba fordulhat. Az érintettek még évtizedek múltán is hordozzák magukban ennek következményeit.

Konfliktuskezelési technikák iskolában

Hatékony iskolai konfliktuskezelés – hogyan? Mediációs és resztoratív gyakorlatok képzéseink korszerű eszközöket adnak a pedagógusok kezébe, legyen szó diák-diák, szülő-pedagógus vagy pedagógusok közötti nézeteltérésekről.

Iskolai mediáció

A Partners Hungary Alapítvány 2009 óta dolgozik óvodai és iskolai konfliktusokkal. A mediáció, a facilitált megbeszélés és a resztoratív gyakorlatok módszereivel számos óvodai és iskolai konfliktust kezeltünk sikerrel. Az elmúlt évek során több, mint 250 oktatási szakembert (tanárok, tanítók, óvodapedagógusok, igazgatók, iskolapszichológusok, szociális munkások) és diákot képeztünk ki mediátorrá.

Szomszédsági ügyek

A lakóközösségek természetes velejárója a konfliktus, hiszen sokan sokfélék vagyunk. Mást gondolunk arról, mit jelent a csend és a rend, más időbeosztás és értékrend szerint élünk.

Gazdasági mediáció

A mediáció segítségével pénzt, energiát és időt spórolhatnak meg a vállalatok, ha a felmerülő konfliktusok kezeléséhez ezt a módszert választják, azonban ma még kevesen élnek a lehetőséggel Magyarországon: az évi tizenötezer ügy mindössze hat százalékát oldják meg alternatív konfliktuskezelési módszerek segítségével.

Válási mediáció

A közvetett vagy közvetlen tapasztalatoknak köszönhetően az a kialakult nézet, hogy a válás túlságosan költséges, hosszadalmas és megterhelő folyamat. Sokak szerint azonban mindenkinek könnyebben feldolgozható egy kulturált kapcsolatbontás, mint egy diszfunkcionális család állandó játszmái, háborúi.

Párkapcsolati mediáció

A párkapcsolati mediáció teret és lehetőséget biztosít arra, hogy újra minőségi kapcsolódások jöhessenek létre a között a két ember között, akik egy párt alkotnak.

Családi mediáció

Nincsen család konfliktusok nélkül. Viszont minden konfliktus lehetőség arra, hogy beszéljünk arról, mire van szükségünk ahhoz, hogy jobban tudjunk együttműködni, és ki mit tud ezért tenni.

Facilitátor

Tapasztalt, módszertani gyakorlattal rendelkező facilitátoraink segítségével a munkahelyi, közösségi, iskolai megbeszélések könnyebbé és eredményesebbé válnak. Szakembereink olyan kommunikációs eszközökkel dolgoznak, amelyek gyorssá, egyszerűvé és hatékonnyá teszik az együttműködést.

Konfliktuskezelés az iskolában

Az iskolai közegben megjelenő agresszióról az utóbbi években sokat hallhatunk, mivel világszerte számos iskolában jelentenek komoly problémát. A konfliktusok az oktatás minden szintjén jelen vannak – az általános iskolától a felsőoktatásig – és szerteágazó problémát képviselnek.