Gyermekközpontú Oktatásfejlesztés Marcaltőn

2009 júniusa óta dolgozunk a Marcaltői Kmety György Evanélikus Általános Iskolában és Óvodában. A Lépésről Lépére program bevezetésével és támogatásával az intézmény célja, egy új pedagógiai szellemiség elterjesztése, amelynek középpontjában a gyermek áll; annak az elvnek az érvényesítése, hogy „Minden ember egyszeri és megismételhetetlen egyéniség”.

A gondoskodó környezet megteremtése fontos feladatunk

Számít a kisgyermekkor!

A csecsemők és a kisgyermekek, különösen a leginkább hátrányos helyzetűek, megérdemlik, hogy jól induljon az életük. A kisgyermekek körül biztosított gondoskodó környezet az egyéni kiteljesedésen túl, az egészséges, kreatív és békés társadalom alapját is képezi.

Lépésről lépésre óvodai foglalkozás

Lépésről Lépésre oktatásfejlesztés Soroksáron

Soroksár óvodavezetői és egy csapat óvónő úgy érezték, hogy új módszerekre van szükség ahhoz, hogy hatékonyabban tudják kezelni a gyerekek közötti konfliktusokat, jobban szót értsenek a szülőkkel, tudják erősíteni a gyerekek közötti együttműködést, sikeresebben tudják befogadni és kezelni a különböző családi háttérrel rendelkező gyerekeket.

SEED: Társas-érzelmi nevelés és fejlesztés óvodáskorban

A SEED projekt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy javítsa az óvodáskorú gyermekek (2,5-6 éves közötti) pszichoszociális, vagy más néven érzelmi-szociális jóllétét és egészségét, különösen azokét, akik nehéz körülmények között nőnek fel.

Mesélő édesanyák Gyögyöspatán

A meseolvasásnak egyszerre vannak készségfejlesztő és kapcsolaterősítő funkciói. A meséken keresztül könnyebb beszélni saját érzéseinkről, gyerekkorban és felnőttkorban egyaránt. Ezért fontos, hogy azok a gyerekek is részesüljenek a mesehallgatás pozitív hatásaiban, akiknek a családjában ez a szokás nem magától értetődő, mert a szülők nagyon nehéz körülmények közt nevelik őket, és amikor ők gyerekek voltak, nem olvasott nekik senki esti mesét.

Partnerség az Iskolai Agresszió Ellen E+

 Az ASAP (Against School Aggresion Partnership) Partnerség az iskolai agresszió ellen – közösségi alapú komplex iskolai program a hatékony agresszió- és konfliktuskezelésért, amely 2015-2018 augusztusa között zajlott, 3 magyar, 4 máltai és 1 bolgár iskolában, az Európai Bizottság Erasmus+ programjának finanszírozásával.

Korszerű konfliktuskezelés az óvodában-iskolában

A kora gyermekkori fejlesztéssel foglalkozó szakemberek és a szülők is már az óvodában  szembesülnek azzal, hogy a bántalmazás és az agresszió gyakran előfordulnak a társas helyzetekben, amit mindenképp kezelni kell. A kezeléshez pedig a probléma felismerésére, és új módszerek alkalmazására van szükség: gyerekeknek, pedagógusoknak és a szülőknek egyaránt. Jelenleg Magyarországon ezeknek a készségeknek a megszerzése nem képezi részét egyik pedagógusképzésnek sem.

Roma gyerekekkel foglalkozó szakemberek országos hálózata

A REYN egy nemzetközi szakmai hálózat, melynek célja, hogy a Roma kisgyerekekkel (0-8) foglalkozó szakemberek igényeit felmérje, szakmai fejlődésükhöz segítséget nyújtson, és elősegítse a szakmán belüli kapcsolatok kialakítását, ápolását.

Vanvécéd!

Ma Magyarországon több, mint félmillió embernek nincs. Programunkkal kültéri vécéket építünk, helyi összefogással és közösségi tervezéssel. A statisztika csak azt tartja nyilván, hogy kinek nincs beltéri WC-je, de tapasztalataink alapján a kültéri illemhely is hiányzik több tízezer családnál. Az Eurostat adatai alapján Magyarországon 523,5 ezer fő (köztük pedig több, mint 170 ezer gyermek) él olyan […]

Erőszakmentesség és párbeszéd: európai hálózat

European Network for Nonviolence and Dialogue Program A projekt célja, hogy civil szereplők között párbeszédet indítson eszkalálódással fenyegető társadalmi értékalapú konfliktusokról, és azok lehetséges megoldási formáiról. Cél, hogy a projekt párbeszédeket indítson és hozzájáruljon ezen konfliktusok konstruktív, erőszakmentes megoldásához. A projekt első lépéseként egy tanulmány készül az egyes országokban tapasztalható értékkonfliktusokról és az adott területen […]

Számít a közösség: együttműködés roma szülőkkel

Mi a Számít a közösség program célja?   Valódi együttműködést alakítunk ki pedagógusok és szülők között, hiszen csak közös érdekek és jó kapcsolatok segítségével tudnak jól együttműködni.   Mi mindent teszünk a projekt során?   Műhelymunkákat szervezünk tanárok és szülők számára, hogy áthidaljuk a köztük lévő távolságot, félreértéseket, felülírjuk a korábbi negatív tapasztalatokat. Az egyik […]

Lépésről Lépésre pedagógiai program

Gyermekközpontú oktatás a Lépésről lépésre program segítségével A Lépésről lépésre (LL) módszerrel működő óvodákban és iskolákban a gyermekek természetesen, örömmel, élményeken és tapasztalatokon keresztül tanulnak. A pedagógusok úgy szervezik meg a tanulást, úgy rendezik be a termeket, hogy a gyerekek biztonságos és inspiráló környezetben sajátítsák el a boldog élethez szükséges gondolkodásmódot és képességeket. A gyerekek […]

Kollaboratív tanulás: európai módszertani keret

Mi a Tempus EFFEKT célja? A finn, lett, cseh, brit, ír és magyar partnerségben megvalósuló projekt célja egy olyan európai módszertani keretrendszer létrehozása és kipróbálása, ami a tanárokat segíti abban, hogy egymástól, egymás gyakorlatából tudjanak tanulni. Emellett segíteni kívánja az oktatáspolitikai döntéshozókat, hogy olyan rendszerekben gondolkodjanak, amiben a szakmai képzésekben helyet kap a kollaboratív tanulás. […]

E.ON Erőmű Kerekasztal

Mi az E.On Erőmű Kerekasztal célja? A kerekasztal –országosan egyedülálló – meghívásos alapon működő párbeszédfórum, amelyet az Uniper Hungary Kft (E.ON Erőművek Kft.) kezdeményezett 2007-ben, amikor Gönyűn erőművet építettek. A vállalat tapasztalatai azt mutatták, hogy sokkal könnyebb az esetleges lakossági ellenállásokat, félreértéseket nyílt kommunikációval és párbeszéddel kezelni. Hogyan működik? Előzetesen csak a beruházás időtartamának erejéig terveztek […]

Játéktár a befogadásért!

Játéktár a befogadásért – 2. szakasz   Az elfogadás, közös élmények, játékos tanulás. Kicsiknek, együtt a nagyokkal, a helyi szakmai közösség támogatásával – ez a játéktár.  Két évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit Nagydobososon a játéktár. Azóta minden héten két nap, hóban, fagyban, napsütésben, esőben nyitva tart, és nagyon népszerű a családok körében. Már senki nem […]

Játékos tanulás a személyes higiéniáról

Mi a PHASE prgram célja? A GlaxoSmithKline gyógyszeripari vállalt (GSK) 1998-2016 között működtette a Personal Hygiene & Sanitation Education (PHASE) nevű programját, hogy csökkentse a szanitációs és higiénés problémák miatti megbetegedések számát a szegénységben élő gyermekek és családjaik körében. A projekt keretében játékok segítségével tanítják meg a gyermekeket az alapvető higiénés módszerek, például a kézmosás […]

ROMED program: interkulturáls mediáció

Roma közösségek bevonása az élhetőbb településekért   Mi a ROMED program célja? A roma közösségekkel való együttműködés sok polgármester számára kihívást jelent. A társadalom peremén, szegregáltan élő közösség döntő többsége mélyszegénységben él a városok, falvak határterületein. A helyzetet a bizalom hiánya, a felhalmozódott rossz tapasztalatok miatt a legtöbben problémaként kezelik minden oldalról; a roma közösség […]