Műhelymunkák pedagógusoknak

Gyakran hívnak bennünket óvodai nevelésmentes munkanapokra, illetve iskolákba a tanévkezdést megelőző munkanapokra, hiszen háromórás műhelymunkáinkon gyakorlati jellegű új tudást és közösségélményt szerezhet az óvodai és iskolai munkaközösség.

Konstruktív kommunikáció szülőkkel

Hogyan működjünk együtt a szülőkkel a mindennapokban és a nehéz helyzetekben? Azonnal alkalmazható kommunikációs technikák a mediáció és a resztoratív gyakorlatok eszköztárából.

„Rengeteget tanultam három óra alatt, gyakorlati válaszokat kaptam a kérdéseimre, az elmélet pedig rávilágított, miért nem működött sokszor, amit eddig próbáltam”

(S. Anna, óvónő)

Osztályfőnöki órasorozat az agresszió és bántalmazás megelőzésére

Kész óratervek és segítség az órák levezetéséhez, saját élményű gyakorlatokon keresztül, 10-18 éves korú gyerekekkel foglalkozó pedagógusok számára.

„Amikor beültem az osztályfőnöki óraterveket feldolgozó műhelymunkára, annyi dolgom lett volna még. Aztán tíz perccel kezdés után azt vettem észre, hogy ennél jobb helyen nem is lehetnék. Végre gyakorlati válaszokat kaptam arra, hogy mit tehetek azért, hogy csökkenjenek a konfliktusok az osztályomban.” (Z. Ferenc, testnevelő tanár, osztályfőnök)

WANDA esetmegbeszélő

A WANDA egy belga esetmegbeszélő módszertan neve – komolyan hangzik, ugye? Igazából arról van szó, hogy a végre ki
tudjuk beszélni támogató közegben a bennünket foglalkoztató helyzeteket. Strukturált csoportos reflexió szakmai elakadások hatékony kezelésére, óvodai és iskolai szakemberek számára: óvodapedagógusnak, tanítóknak, tanároknak, óvodai-iskolai szociális munkásoknak, iskolapszichológusoknak.

Miért nem eszik napközben a gyerek? Miért nehéz együttműködni a szüleivel? Miért bántja a társait? Miért nem csatlakozik be a
játékba?

A WANDA-t Belgiumban fejlesztették ki speciálisan pedagógus résztvevőkre, a magyar Bálint-módszer nyomán. A betűszó a következő holland szavakból áll össze: Waarderen – megbecsülni, Analyseren – elemezni, Daden – tenni. A világosan strukturált beszélgetés öt lépésben, kreatív eszközökkel segíti a résztvevőket abban, hogy kreatív eszközökkel, elfogadó közegben, több
szempontból tudjanak rápillantani az őket foglalkoztató helyzetekre, és közösen keressenek alternatív utakat a megoldáshoz.

„Az esetmegbeszélő végére úgy éreztem magam, mint egy drámai film végén, amelynek egyszerre voltam nézője és szereplője, hiszen egy, a saját óvodánkban előforduló nehéz helyzetet dolgoztunk fel. Felemelő élmény, hogy két óra alatt milyen utat jártunk be és mennyi jó ötlet született, és hogy ezt mind együtt hoztuk létre. Ezt minden pedagógusnak meg kellene tapasztalnia.” (K. Viktória, óvónő)

 

Írjon nekünk a kepzes@partnershungary.hu címre, hogy közösen megtaláljuk az intézményéhez legjobban illeszkedő támogatást, képzést!

    Szeretne több információt kapni a témával kapcsolatban? Keressen bennünket!