Facilitátor

Tapasztalt, módszertani gyakorlattal rendelkező facilitátoraink segítségével a munkahelyi, közösségi, iskolai megbeszélések könnyebbé és eredményesebbé válnak. Szakembereink olyan kommunikációs eszközökkel dolgoznak, amelyek gyorssá, egyszerűvé és hatékonnyá teszik az együttműködést.

Mit csinál a facilitátor?

  • A facilitátor egy olyan folyamatvezető, aki a csoportos megbeszélés hatékonyságát segíti elő. Lehet a csoporton belülről választott, vagy külső szakember is.
  • Tevékenységének jellemzője, hogy a felek vagy a csoport által meghatározott téma, témák megtárgyalásának hatékonyságáért felel. Jártas a csoportos döntéshozatali technikákban, módszertani tudása által javaslatokat tehet a csoportvezetőnek előzetesen, vagy a csoportnak a folyamat közben, hogy miként haladjanak egy-egy kérdéskör megbeszélésével. A megbeszélés végén összefoglalja az eredményeket, a felmerült feladatokat. Egyeztet arról, hogy kinek a felelőssége az emlékeztető megírása.

Milyen szervezeti vagy csoportos helyzetekre ajánljuk a facilitációt?

  • Elhúzódó megbeszélések
  • Csapongó, nyögvenyelős egyeztetések
  • Elmérgesedett viták
  • A közös munkát akadályozó megkövült álláspontok, egyet nem értések
  • Kézzelfogható eredmények hiánya, parttalan beszélgetések
  • Nehéz egyezségre jutni egy összetett kérdésben

Milyen változásokra számíthat, ha facilitátorral dolgozik?

  • Időhatékony működés
  • A megbeszélés célirányosan halad
  • Sikerül tartani az időkereteket
  • A résztvevők bevonódnak a közös munkába, motiváltak lesznek
  • A csoport produktivitása nő
  • Kézzelfogható eredmények születnek
  • A csoportos döntéshozatal könnyebbé, egyszerűbbé válik
  • Támogató légkörben zajlik a megbeszélés

Akik igénybe vették szolgáltatásunkat, így nyilatkoztak róla:

„Facilitálás nélkül nincs előrelépés, vagy elveszünk a részletekben vagy a szereplők közti kommunikáció az érdekérvényesítésre hegyeződik ki. A Partners ebben gyakorlott és személyes jó tapasztalataim miatt kértem fel a munkára. Jó, hogy ismerik azt a szakterületet is, amelyben az érintettek dolgoznak. A munkához tehát szükségünk van a külső szereplőre, aki mederben tart, rávilágít, összefoglal, konfliktusokat előz meg vagy elsimít, segít a “célra-tartásban” és a “feladattartásban”. Nálunk a facilitátor hatékonnyá tette a megbeszéléseinket, csak ajánlani tudom. (Z. O. jogi referens)

Ha vezetőként fontos az Ön számára, hogy megbeszélései eredményesebbek és hatékonyabbak legyenek, igényelje képzett facilitátorunk segítségét megbeszéléseihez!

    Szeretne több információt kapni a témával kapcsolatban? Keressen bennünket!