Konfliktuskezelési technikák óvodában
Konfliktuskezelés kisgyermekekkel: 3 napos, 30 kreditpontos képzés óvodapedagógusok és alsós tanítók számára.
Miért van szükség újabb konfliktuskezelési módszerekre?
A túlterheltség, az eltérő ütemben fejlődő gyermekek, eltérő képességekkel és kulturális háttérrel mind hatalmas nevelési kihívást jelentenek. Minél több eszköz van a kezünkben, annál inkább azt érezhetjük, hogy visszakapjuk mozgásterünket, csökken a kiégés veszélye, és valóban arra tudunk figyelni, ami fontos. Hiszen az elhivatott óvodai szakemberek vágya, hogy a gyerekek boldogok legyenek, és pozitív módon tudjanak kapcsolódni másokhoz, és könnyebbek legyenek a hétköznapok együtt. Itt kezdődik a társas–érzelmi tanulás története, és az a folyamat, amelyen keresztül a gyakorló szakemberek, kiváltképp az óvoda dolgozói támogatni tudják a gyerekeket olyan készségek és kompetenciák elsajátításában, melyek segítik őket az óvodai és hétköznapi életükben.
NÁLUNK A HELYE, HA:
- Óvodapedagógusként vagy tanítóként azt érzi, hogy a nehéz helyzetek a gyerekekkel, szülőkkel, kollégákkal való kapcsolata rovására mennek, és változtatni szeretne ezen.
- Át akarja élni, hogy van eszköz, módszer és választás a nehéz társas helyzetekre.
- Képessé akar válni arra, hogy a vitákat és konfliktusokat tanulási lehetőséggé fordítsa, ahol nem nyerés vagy túlélés a cél, hanem a közös fejlődés.
Mit ad a háromnapos, akkreditált képzés?
- Gyakorlati konfliktuskezelési technikákat, világosan strukturált módszereket gyerekekkel, szülőkkel és a kollégákkal.
- Konstruktív kommunikációs eszközöket, hogy a panaszok helyett az igények, szükségletek mentén tudjunk beszélgetni egymással, partneri viszonyban.
- Kérdezéstechnika alapokat, hogy jól ki tudjuk bontani, mi történt, hogyan élték meg a résztvevők, és mit kell tenni ahhoz, hogy helyre jöjjenek a dolgok.
- A kisgyerekekkel történő mediációs konfliktuskezelés hatlépcsős módszertanát a gyakorlatban.
- A csoportos problémamegoldás módszertanát, hogy az egész óvodai csoporttal vagy a szülői közösséggel közösen és hatékonyan tudjunk dolgozni saját megoldásainkon.
- Stresszkezelési technikákat, hiszen emberekkel foglalkozó szakemberként a saját jóllétünkkel, a saját érzéseinkkel is foglalkoznunk kell.
- Működő alternatívákat a büntetésre, fenyegetőzésre, kiabálásra.
„Azért jöttünk a képzésre, mert tudni akartuk, hogy csinálja a Móni kolléganőnk, hogy pikk-pakk rendezi a helyzeteket a gyerekekkel, és valahogyan tovább tartanak a megbeszéltek. Tizenöt éve vagyok a pályán, nagyon szeretek újakat tanulni. A képzés nagyon jól összeszedett elméleti alapokat és rengeteg gyakorlati lépést mutatott, amikkel már az első napokon sikereket értem el.”
(Bea, óvónő)