Project POWER – Lányok a természettudományban

Lányok a természettudományban Mi a Project POWER célja? Ráirányítottuk diákok, tanárok és szülők figyelmét a természettudományok fontosságára, külön hangsúlyt fektetve a lányok figyelmének felkeltésére a természettudományos és mérnöki (STEM) pályák iránt, hiszen még mindig alulreprezentáltak ezen a pályán. A program elemei többek között megtalálhatók voltak: a mérnöki és természettudományokhoz kapcsolódó kompetenciák újszerű eszközökkel történő fejlesztése, […]

Lányok a természettudományban

Mi a Project POWER célja?

Ráirányítottuk diákok, tanárok és szülők figyelmét a természettudományok fontosságára, külön hangsúlyt fektetve a lányok figyelmének felkeltésére a természettudományos és mérnöki (STEM) pályák iránt, hiszen még mindig alulreprezentáltak ezen a pályán.

A program elemei többek között megtalálhatók voltak:

  • a mérnöki és természettudományokhoz kapcsolódó kompetenciák újszerű eszközökkel történő fejlesztése,
  • az üzleti angol nyelvű kommunikáció erősítése,
  • a személyes hatékonyság növelése
  • a diákok lehetőséget kapnak a különböző szakmák és karrier utak megfigyelésére, megismerésére és a személyes tapasztalatszerzésre.

 

A program ösztönözte, hogy

  • több lány válasszon természettudományos, vagy mérnöki pályát,
  • a középiskolai diákok természettudományos kompetenciái, személyközi készségei, angol nyelvi készségei fejlődjenek.
  • a pedagógusok szakmailag fejlődhessenek, a középiskolai diákok, különösen a lányok pályaválasztását saját élmények szerzésén keresztül.

 

Mi mindent tettünk a PROJECT POWER során?

A projektben eleinte négy, majd két középiskolával dolgoztunk együtt, akik pályáztak a programban való részvételre

  • A programban résztvevő diákok olyan iskolai és iskolán kívüli fejlesztő foglalkozásokban vesznek részt, amelyek során a természettudományos kompetenciáikat, személyközi készségeiket (asszertív kommunikáció, prezentáció) és az angol nyelvi készségeiket fejlesztjük.
  • A diákok támogatást kapnak a pályaválasztáshoz, betekintést nyernek a természettudományokhoz kapcsolódó szakmákba, vállalatlátogatások és job shadowing formájában.
  • A pedagógusok lehetőséget kapnak a módszertani megújulásra és tapasztalatcserére.
  • A szülők egyes projektelemekbe való bekapcsolódásuk által közelebb kerülnek az iskola életéhez és figyelmüket ráirányítjuk a természettudományos és műszaki pályák fontosságára, illetve arra, hogy ezek választásában leánygyermekeiket is támogassák.

 

Mik az eredmények?

  • 1000 diákot és 60 pedagógust vontunk be a programba és egyes projektelemekbe
  • 300 diák vett rész karrier órán
  • 200 diák dolgozott valamilyen iskolai projekten a program keretein belül
  • A programban folytatott kiscsoportos intenzív természettudományos és informatikai fejlesztés nagymértékben hozzájárult a három iskola diákjainak kiemelkedő verseny szerepléseihez:
  • Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola: országos harmadik hely egy nemzetközi matematika versenyen
  • Rudas Közgazdasági Szakgimnázium és Kollégium: hely junior mérnöki versenyen
  • Comenius lánycsapata: nemzetközi erdőmérnöki versenyen első hely.
  • Közös iskolai élményműhely, ahol a diákok és a tanárok is közelebbről megismerkedhettek. látványos és érdekes STEM-hez kapcsolódó programokkal: kísérletekkel és logikai, fejlesztő játékokkal
  • A helyi média kiemelt figyelmet fordított a programra, és örömmel számol be a program eseményeiről (10 cikk helyi írott médiában, 1 televíziós megjelenés)
  • 10 videó interjú készült el női kutatókkal/ mérnökökkel

 

Egyéb fontos információk:

  • Támogató szervezet: Arconic Alapítvány, USA
  • Projekt azonosítója a támogatónál:222792
  • Projektben együttműködő partnerek:

Arconic Köfém Kft. Székesfehérvár

Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola, Székesfehérvár

Rudas Közgazdasági Szakgimnázium és Kollégium, Dunaújváros

  • Időtartam kezdete/vége: 2016 december 27- 2017 december 27.
  • Költségvetés összege, pénznem: 36 000  $

 

    Szeretne több információt kapni a témával kapcsolatban? Keressen bennünket!