Facilitátor közvetítés konfliktusok feloldásához

Tapasztalt, módszertani gyakorlattal rendelkező facilitátoraink segítségével a munkahelyi-, közösségi-, iskolai megbeszélések levezetése olyan kommunikációs eszközökkel, amelyek gyorssá, egyszerűvé és hatékonnyá teszik az együttműködést. Elhúzódó, csapongó, nyögvenyelős egyeztetések, elmérgesedett viták, a közös munkát akadályozó megkövült álláspontok, egyet nem értések esetén mielőtt feladnád, fordulj hozzánk!

Milyen szervezeti helyzetekre ajánljuk a facilitációt?

  • Elhúzódó megbeszélések
  • Kézzelfogható eredmények hiánya, parttalan beszélgetések
  • Nehéz egyezségre jutni egy összetett kérdésben

Ha vezetőként fontos az Ön számára, hogy megbeszélései eredményesebbek és hatékonyabbak legyenek:
Igényelje képzett facilitátorunk segítségét megbeszéléseihez!

Milyen változásokra számíthat?

  • A megbeszélés célirányosan halad
  • Sikerül tartani az időkereteket
  • A résztvevők bevonódnak a közös munkába, motiváltak lesznek
  • A csoport produktivitása nő
  • Kézzelfogható eredmények születnek
  •  A csoportos döntéshozatal könnyebbé, egyszerűbbé válik
  • Támogató légkörben zajlik a megbeszélés

Akik igénybe vették szolgáltatásunkat, így nyilatkoztak róla:
„Facilitálás nélkül nincs előrelépés, vagy elveszünk a részletekben vagy a szereplők közti kommunikáció az érdekérvényesítésre hegyeződik ki. A Partners ebben gyakorlott és személyes jó tapasztalataim miatt kértem fel a munkára. Jó, hogy ismerik azt a szakterületet is, amelyben az érintettek dolgoznak. A munkához, tehát szükségünk van a külső szereplőre, aki mederben tart, rávilágít, összefoglal, konfliktusokat előz meg vagy elsimít, segít a “célra-tartásban” és a “feladattartásban”.

A facilitáció egy kommunikációt segítő eszköztár, amelyet egy képzett, semleges és pártatlan szakember
facilitátor vezet.

Facilitátor szerepe a konfliktus kezelés során

A facilitátor, vagyis a beszélgetés levezetőjének feladata a kommunikáció mederben tartása, a közösen meghatározott, mindenkit érintő témákkal kapcsolatban. A facilitátor elfogadó, biztonságos légkört teremtve
segíti a résztvevők együttműködését, a témák kibontását és közös akcióterv készítését, nyitott kérdésekkel, összefoglalásokkal, és egyéb, konstruktív kommunikációs eszközökkel. A facilitátor nem ad tanácsot, nem hoz döntést, nem foglal állást, eszközeivel az érintetteket segíti abban, hogy olyan saját megoldásokat generáljanak, amely az adott közösséget a legjobban szolgálja. Segít a résztvevőknek meghatározni a pontos feladatokat, és ütemtervet készíteni azok megvalósítására, megkeresve, mi garantálhatja a folyamat sikerét az egyes lépéseknél.

Facilitátor feladatai

A facilitátor feladatai értő kérdésekkel vezetni a beszélgetést, hogy parttalan vita helyett mindenki számára előnyös megoldás szülessel.

A facilitátor feladatai közé tartozik:

  • a megbeszélés kereteit a résztvevőkkel közösen kialakítani, és azokat betartani
  • nyitott kérdésekkel, összefoglalásokkal segíteni a folyamatot
  • a megbeszélés elején felsorolt, mindenki számára fontos témákat tartani,
  • az esetleges nehéz érzéseket, indulatokat a folyamat javára fordítani
  • a megbeszélés végén megállapodást írni az elhangzottakról

Információ kérés facilitátor segítségnyújtásáról

Többet szeretnél tudni arról, hogyan segíthet jelen helyzetetben egy facilitátor? Bizonytalan vagy benne, hogy facilitátorra van-e szükséged? Írj nekük, és segítünk megtalálni a legjobb megoldást a problémádra!