LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE MŰHELYMUNKA A KISKŐRÖSI EGYMIBEN
Lépésről lépésre roadshow 2016 tavaszán Az eseménysorozat olyan műhelymunkákon való részvétel lehetőségét kínálja, ahol a résztvevők bepillanthattak a a Lépésről lépésre programba. Amikor működés közben látjuk a módszert, sokkal életszerűbbé válik, értelmet nyer a gyermekközpontúság. 2016. március 21-én a Kiskőrösi EGYMI – Lépésről Lépésre Módszertani központ – adott helyet a szakmai napnak. A műhelymunkán a […]
Lépésről lépésre roadshow 2016 tavaszán
Az eseménysorozat olyan műhelymunkákon való részvétel lehetőségét kínálja, ahol a résztvevők bepillanthattak a a Lépésről lépésre programba. Amikor működés közben látjuk a módszert, sokkal életszerűbbé válik, értelmet nyer a gyermekközpontúság. 2016. március 21-én a Kiskőrösi EGYMI – Lépésről Lépésre Módszertani központ – adott helyet a szakmai napnak.
A műhelymunkán a Kiskőrösi EGYMI pedagógusai, a Lépésről Lépésre módszertan segítségével, az alábbi kihívásokra nyújtottak korszerű pedagógiai válaszokat:
- az sajátos nevelési igényű tanulók integrációja,
- a különféle tanulási nehézségek kezelése,
- az egyéni bánásmód, differenciálás lehetőségei,
- hátrányos helyzetű gyerekek sikeres oktatása,
- a tanulási motiváció növelése és fenntartása,
- a fegyelemmel, viselkedéssel kapcsolatos nehézségek,
- a korszerű tanulásszervezési módok, eljárások, módszerek gyakorlati alkalmazása,
- az értékelési eljárások, módszerek.
A szakmai nap bemutató foglalkozásokkal kezdődött az óvodában, illetve bemutató órákkal az iskolában, alsó és felső tagozatban egyaránt.
Ezt követően kötetlen beszélgetés és közös ebéd következett, majd Zágon Mari, a Lépésről Lépésre program szakmai vezetője tartott interaktív műhelymunkát, ahol a vendégek nem csak szemlélőként, de aktív résztvevőként is megmerítkezhettek a program elemeiben. A foglalkozások lényege, hogy a gyermekek érdeklődése köré szervezik a feladatokat, a tanulás pedig gyakran történik aktív cselekvésen keresztül. A pedagógus személyre szabott, bátorító visszajelzései segítik a gyerekeket abban, hogy legyen kedvük újra és újra megpróbálni a feladatokat, illetve hogy ők maguk választhassák ki, miben szeretnének fejlődni.
A rendezvényen több, mint hetvenen vettek részt: óvodapedagógusok, tanítók, tanárok, fejlesztő pedagógusok, gyógypedagógusok – az ország 13 településéről, 19 intézményből. Ritka, de annál hasznosabbak a hasonló fórumok, ahol az oktatás különféle szintjeinek szerplői találkozhatnak, építhetnek kapcsolatot és tanulhatnak egymástól. Igazi szakmai műhely volt!
“Sokféle programot láttam már, de itt éreztem azt igazán, hogy gyerekek köré szervezik igazán a feladatokat. Ami meglepő, hogy mennyire jól tudnak haladni és közösen dolgozni, és ami fontos, hogy a felnőttek is élvezik az egészet. Nagyon feltöltött ez a nap. Alig várom, hogy nekem is legyen lehetőségem LL képzésen részt venni!”
(Kati, tanító)
Tekintse meg az óraterveket, a rendezvényen készült képeket és nyerjen inspirációt INNEN.