Ukrajnai roma menekülteket segítünk a német SODI támogatásával
2024 során Ukrajnából elmenekült roma családokat támogatunk adománnyal, fejlesztéssel, az őket segítő civil szervezeteket pedig kapacitásfejlesztéssel a német Solidaritätsdienst International (SODI) támogatásával.
JóKer Gyerek- és Ifjúságrészvételi program
Elvárjuk a gyerekektől, hogy legyenek belátók, vállaljanak felelősséget tetteikért és legyenek önállók, azonban kevés teret kapnak arra, hogy a tekintélyelvű keretekből kiléphessenek, és alakíthassák az őket érintő helyzeteket, folyamatokat.
Mobil Játékközpont
A játék öröme mindenkinek jár – ezt teszi lehetővé a Mobil Játékközpont.
Mobil Játékközponttal a befogadásért és a kisgyermekkori fejlődésért, tanulásért
UMGYEB-2024_08 pályázat (UNICEF és Fővárosi Szociális Közalapítvány)
SUSIEE program: fenntarthatósági és interkulturális nevelés 0-3 éves korban
SUSIEE programunk a fenntartható interkulturális nevelésen dolgozik, a 0-3 éves korú gyerekekkel foglalkozó szakemberek támogatásán keresztül.
7000 laptop a háború elől menekülők számára
A HP Inc. 7000 db laptopot adományoz a háborús agresszió elől menekülő gyermekek és családjaik, valamint az őket támogató szervezetek és oktatási intézmények számára. Az eszközöket az International Step By Step Association-ön keresztül a Business Coalition for Education és a TheirWorld adományozza, melynek a HP Inc. is a tagja. A laptopok szakszerű tárolásában a Raben […]
A koragyermekkori szakemberek erősítése és szakmai támogatása
A projekt fő célja az innovatív módszerek elsajátítása a kisgyermekkori nevelésben, az óvodapedagógusok és a szülők együttműködésének javítása, valamint a résztvevő partnerek közötti tapasztalatcsere elősegítése.
Menekülttábor Fonyódon
A NestingPlay szakmai vezetésével és a Partners Hungary Alapítvány kollégájának táborvezetésével, összesen 86 fővel működik a fonyódi menekülttábor – amelyből 24 felnőtt és 46 gyermek.
Számít a kisgyermekkor – megléphető környezetvédelem kisgyerekekkel
A gyerekek, különösen a leginkább hátrányos helyzetűek, megérdemlik, hogy jól induljon az életük, ám sok a nehezítő tényező. A kisgyermekek körül biztosított gondoskodó környezet az egyéni kiteljesedésen túl, az egészséges, kreatív és békés társadalom alapját is képezi, és most van a legnagyobb szükség a támogatásra.
IN MEDIAS program: európai mediációs képzés
Hat Európai Uniós ország közvetítő intézményei dolgoznak ki közösen európai mediációs képzést! Az IN-MEDIAS egy izgalmas, uniós finanszírozású projekt, amely egyesíti a már létező közvetítői képzési szolgáltatókat és stratégiai partnereket szerte az EU-ban, hogy ötvözze tapasztalataikat az integrált európai mediációs képzési terv kialakításában.
Befogadó óvodákkal a minőségi kisgyermekkori fejlesztésért
Miről szól a program? A Józsefvárosi Önkormányzat komplex óvodafejlesztést indított, melyben alapítványunkat és a Rosa Parks Alapítványt hívta meg együttműködő partnerként. A projekt megvalósítására sikeres pályázatot nyújtottunk be az Európai Bizottsághoz, és a konzorcium elnyert 267 017 EUR (kb. 97 millió Ft) támogatást, melyhez mindhárom szervezet – a rá eső támogatás arányában – 20 % […]
Számít a kisgyermekkor – a járvány idején is!
A gyerekek, különösen a leginkább hátrányos helyzetűek, megérdemlik, hogy jól induljon az életük, ám ezt most a COVID-19 világjárvány még jobban megnehezíti. A kisgyermekek körül biztosított gondoskodó környezet az egyéni kiteljesedésen túl, az egészséges, kreatív és békés társadalom alapját is képezi, és most van a legnagyobb szükség a támogatásra. A Bernar Van Leer Alapítvány a gondoskodó […]
Reziliencia+: reziliens szervezetek a szűkülő civil társadalmi térben
Nap mint nap új kihívásokkal szembesülünk, egyre bizonytalanabb körülmények között kell teljesítenünk. Ezért egyre fontosabb a fenntarthatóság kérdése mellett a relizilencia, vagyis a szervezet “lelki ellenállóképessége”.
REC: Reflexió, Együttműködés, Csoportos támogatás
Az együttműködésen alapuló reflektív tanítási gyakorlat megerősítése a 0-10 éves korú gyerekekkel foglalkozó pedagógusok körében
Gyermekközpontú Oktatásfejlesztés Marcaltőn
2009 júniusa óta dolgozunk a Marcaltői Kmety György Evanélikus Általános Iskolában és Óvodában. A Lépésről Lépére program bevezetésével és támogatásával az intézmény célja, egy új pedagógiai szellemiség elterjesztése, amelynek középpontjában a gyermek áll; annak az elvnek az érvényesítése, hogy „Minden ember egyszeri és megismételhetetlen egyéniség”.
Számít a kisgyermekkor!
A csecsemők és a kisgyermekek, különösen a leginkább hátrányos helyzetűek, megérdemlik, hogy jól induljon az életük. A kisgyermekek körül biztosított gondoskodó környezet az egyéni kiteljesedésen túl, az egészséges, kreatív és békés társadalom alapját is képezi.
Lépésről Lépésre oktatásfejlesztés Soroksáron
Soroksár óvodavezetői és egy csapat óvónő úgy érezték, hogy új módszerekre van szükség ahhoz, hogy hatékonyabban tudják kezelni a gyerekek közötti konfliktusokat, jobban szót értsenek a szülőkkel, tudják erősíteni a gyerekek közötti együttműködést, sikeresebben tudják befogadni és kezelni a különböző családi háttérrel rendelkező gyerekeket.
Együtt a romák közegészségügyi helyzetének javításáért
A szegény közösségekkel dolgozó civil társadalmi szereplők tapasztalatai szerint számos társadalmi tényező határozza meg a szegénységben élők egészségi állapotát.
Preventnet – Előzzük meg a fiatalok radikalizálódását!
A PreventNet nemzetközi projekt fő célja, hogy felhívja a figyelmet a téma fontosságára és támogassa a szakembereket a hatékony megoldások megtalálásában.
SEED: Társas-érzelmi nevelés és fejlesztés óvodáskorban
A SEED projekt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy javítsa az óvodáskorú gyermekek (2,5-6 éves közötti) pszichoszociális, vagy más néven érzelmi-szociális jóllétét és egészségét, különösen azokét, akik nehéz körülmények között nőnek fel.
Mesélő édesanyák Gyögyöspatán
A meseolvasásnak egyszerre vannak készségfejlesztő és kapcsolaterősítő funkciói. A meséken keresztül könnyebb beszélni saját érzéseinkről, gyerekkorban és felnőttkorban egyaránt. Ezért fontos, hogy azok a gyerekek is részesüljenek a mesehallgatás pozitív hatásaiban, akiknek a családjában ez a szokás nem magától értetődő, mert a szülők nagyon nehéz körülmények közt nevelik őket, és amikor ők gyerekek voltak, nem olvasott nekik senki esti mesét.
Partnerség az Iskolai Agresszió Ellen E+
Az ASAP (Against School Aggresion Partnership) Partnerség az iskolai agresszió ellen – közösségi alapú komplex iskolai program a hatékony agresszió- és konfliktuskezelésért, amely 2015-2018 augusztusa között zajlott, 3 magyar, 4 máltai és 1 bolgár iskolában, az Európai Bizottság Erasmus+ programjának finanszírozásával.
Korszerű konfliktuskezelés az óvodában-iskolában
A kora gyermekkori fejlesztéssel foglalkozó szakemberek és a szülők is már az óvodában szembesülnek azzal, hogy a bántalmazás és az agresszió gyakran előfordulnak a társas helyzetekben, amit mindenképp kezelni kell. A kezeléshez pedig a probléma felismerésére, és új módszerek alkalmazására van szükség: gyerekeknek, pedagógusoknak és a szülőknek egyaránt. Jelenleg Magyarországon ezeknek a készségeknek a megszerzése nem képezi részét egyik pedagógusképzésnek sem.
Roma gyerekekkel foglalkozó szakemberek országos hálózata
A REYN egy nemzetközi szakmai hálózat, melynek célja, hogy a Roma kisgyerekekkel (0-8) foglalkozó szakemberek igényeit felmérje, szakmai fejlődésükhöz segítséget nyújtson, és elősegítse a szakmán belüli kapcsolatok kialakítását, ápolását.
Vanvécéd!
Ma Magyarországon több, mint félmillió embernek nincs. Programunkkal kültéri vécéket építünk, helyi összefogással és közösségi tervezéssel. A statisztika csak azt tartja nyilván, hogy kinek nincs beltéri WC-je, de tapasztalataink alapján a kültéri illemhely is hiányzik több tízezer családnál. Az Eurostat adatai alapján Magyarországon 523,5 ezer fő (köztük pedig több, mint 170 ezer gyermek) él olyan […]
Erőszakmentesség és párbeszéd: európai hálózat
European Network for Nonviolence and Dialogue Program A projekt célja, hogy civil szereplők között párbeszédet indítson eszkalálódással fenyegető társadalmi értékalapú konfliktusokról, és azok lehetséges megoldási formáiról. Cél, hogy a projekt párbeszédeket indítson és hozzájáruljon ezen konfliktusok konstruktív, erőszakmentes megoldásához. A projekt első lépéseként egy tanulmány készül az egyes országokban tapasztalható értékkonfliktusokról és az adott területen […]
Számít a közösség: együttműködés roma szülőkkel
Mi a Számít a közösség program célja? Valódi együttműködést alakítunk ki pedagógusok és szülők között, hiszen csak közös érdekek és jó kapcsolatok segítségével tudnak jól együttműködni. Mi mindent teszünk a projekt során? Műhelymunkákat szervezünk tanárok és szülők számára, hogy áthidaljuk a köztük lévő távolságot, félreértéseket, felülírjuk a korábbi negatív tapasztalatokat. Az egyik legkedveltebb […]
Lépésről Lépésre pedagógiai program
Gyermekközpontú oktatás a Lépésről lépésre program segítségével A Lépésről lépésre (LL) módszerrel működő óvodákban és iskolákban a gyermekek természetesen, örömmel, élményeken és tapasztalatokon keresztül tanulnak. A pedagógusok úgy szervezik meg a tanulást, úgy rendezik be a termeket, hogy a gyerekek biztonságos és inspiráló környezetben sajátítsák el a boldog élethez szükséges gondolkodásmódot és képességeket. A gyerekek […]
Kollaboratív tanulás: európai módszertani keret
Mi a Tempus EFFEKT célja? A finn, lett, cseh, brit, ír és magyar partnerségben megvalósuló projekt célja egy olyan európai módszertani keretrendszer létrehozása és kipróbálása, ami a tanárokat segíti abban, hogy egymástól, egymás gyakorlatából tudjanak tanulni. Emellett segíteni kívánja az oktatáspolitikai döntéshozókat, hogy olyan rendszerekben gondolkodjanak, amiben a szakmai képzésekben helyet kap a kollaboratív tanulás. […]
E.ON Erőmű Kerekasztal
Mi az E.On Erőmű Kerekasztal célja? A kerekasztal –országosan egyedülálló – meghívásos alapon működő párbeszédfórum, amelyet az Uniper Hungary Kft (E.ON Erőművek Kft.) kezdeményezett 2007-ben, amikor Gönyűn erőművet építettek. A vállalat tapasztalatai azt mutatták, hogy sokkal könnyebb az esetleges lakossági ellenállásokat, félreértéseket nyílt kommunikációval és párbeszéddel kezelni. Hogyan működik? Előzetesen csak a beruházás időtartamának erejéig terveztek […]