Iskolai bántalmazás tizenéves szemmel
Az iskolai bántalmazás maradandó nyomokat hagy az elszenvedőjükben. Fontos, hogy megértsük ezeket a folyamatokat, hogy hatékonyan kezelhessük a kialakult helyzeteket.
Az iskolai bántalmazás maradandó nyomokat hagy az elszenvedőjükben. Fontos, hogy megértsük ezeket a folyamatokat, hogy hatékonyan kezelhessük a kialakult helyzeteket.
MEGHÍVÓ INGYENES ONLINE MŰHELYMUNKÁRA
Hogyan tudnak jól együttműködni a szülők és a pedagógusok a gyerekekért?
2020. szeptember 29. (kedd), 15:00-16:00 óra között
Gyakran hívnak bennünket óvodai nevelésmentes munkanapokra, illetve iskolákba a tanévkezdést megelőző munkanapokra, hiszen háromórás műhelymunkáinkon gyakorlati jellegű új tudást és közösségélményt szerezhet az óvodai és iskolai munkaközösség.
Magyarországon a társadalmi felelősségvállalás ismert és terjedő fogalom. Mi a Partners Hungary Alapítványnál szerencsés helyzetben vagyunk, mert immár hetedik éve dolgozunk együtt a Glaxo SmithKline (GSK) gyógyszergyárral, a hátrányos helyzetben lévő roma közösségek egészségtudatosságáért és egészségügyhöz való hozzáféréséért.
• Településvezetőként gondot okoznak Önnek a komplex helyi ügyek?
• Foglalkoztatja, hogyan vonhatná be jobban a lakosságot?
• Voltak már próbálkozásai e téren, de eredményesebb megoldásokat keres?
A társadalmi integráció egy olyan folyamat, amelyben kultúrák találkozása során az egyedi értékek kölcsönösen hatnak egymásra, és a létrejövő új értékek rendszerében megőrzik eredeti sajátosságaikat. Más alapértékkel együtt, mint a sokszínűség, elfogadás és nyitottság, esélyegyenlőség, ez határozza meg a roma integráció területén végzett munkánkat.
Hazai és nemzetközi tapasztalataink azt mutatják, hogy az óvodai és iskolai agresszió legjobb kezelése a megelőzés. A megelőzés kulcsa pedig az erős közösség, ahol közösen kialakított szabályok és a közösség tagjai közötti kapcsolódások alapján működik az egyéni és a közös felelősségvállalás.
Az gyerekek közti agresszió és a kortárs bántalmazás különféleképpen jelenik meg az egyes intézményekben, és egyre nagyobb kihívást jelent pedagógusok, diákok, szülők és az iskola környezetében dolgozó szakemberek számára. Megfelelő eszközök nélkül a feszültség egyre nő, és tehetetlenség agresszióba fordulhat. Az érintettek még évtizedek múltán is hordozzák magukban ennek következményeit.
Ma Közép- és Kelet Európa valamint Ázsia 20 országában működnek Lépésről lépésre programmal gyerekeket oktató, nevelő intézmények, melyek a hatékony és aktív tanulás segítségével teszik alkalmassá a felnövekvő gyerekeket arra, hogy egy demokratikus társadalom hasznos és alkotó tagjaivá váljanak. Ismerje meg a programot és vegyen részt akkreditált pedagógus továbbképzéseinken!
Hatékony iskolai konfliktuskezelés – hogyan? Mediációs és resztoratív gyakorlatok képzéseink korszerű eszközöket adnak a pedagógusok kezébe, legyen szó diák-diák, szülő-pedagógus vagy pedagógusok közötti nézeteltérésekről.
Konfliktuskezelés kisgyermekekkel: 3 napos, 30 kreditpontos képzés óvodapedagógusok és alsós tanítók számára.
A lakóközösségek természetes velejárója a konfliktus, hiszen sokan sokfélék vagyunk. Mást gondolunk arról, mit jelent a csend és a rend, más időbeosztás és értékrend szerint élünk.
Tapasztalt, módszertani gyakorlattal rendelkező facilitátoraink segítségével a munkahelyi, közösségi, iskolai megbeszélések könnyebbé és eredményesebbé válnak. Szakembereink olyan kommunikációs eszközökkel dolgoznak, amelyek gyorssá, egyszerűvé és hatékonnyá teszik az együttműködést.
Az iskolai közegben megjelenő agresszióról az utóbbi években sokat hallhatunk, mivel világszerte számos iskolában jelentenek komoly problémát. A konfliktusok az oktatás minden szintjén jelen vannak – az általános iskolától a felsőoktatásig – és szerteágazó problémát képviselnek.
Rosa Parks Alapítvány, Motiváció Műhely, Partners Hungary, 2020 április A túlnyomórészt hátrányos helyzetű gyerekeket oktató pedagógusok szerint tanulóik harmada nem tudott bekapcsolódni a digitális oktatásba – ez derül ki egy friss, kutatásból. Az eredmények alapján várható, hogy tovább nő majd az iskolai szakadék a gyerekek társadalmi helyzete alapján. Nagyok a területi különbségek: míg Budapesten […]
Lányok a természettudományban Mi a Project POWER célja? Ráirányítottuk diákok, tanárok és szülők figyelmét a természettudományok fontosságára, külön hangsúlyt fektetve a lányok figyelmének felkeltésére a természettudományos és mérnöki (STEM) pályák iránt, hiszen még mindig alulreprezentáltak ezen a pályán. A program elemei többek között megtalálhatók voltak: a mérnöki és természettudományokhoz kapcsolódó kompetenciák újszerű eszközökkel történő fejlesztése, […]