Facilitátor
Tapasztalt, módszertani gyakorlattal rendelkező facilitátoraink segítségével a munkahelyi, közösségi, iskolai megbeszélések könnyebbé és eredményesebbé válnak. Szakembereink olyan kommunikációs eszközökkel dolgoznak, amelyek gyorssá, egyszerűvé és hatékonnyá teszik az együttműködést.
Mit csinál a facilitátor?
- A facilitátor egy olyan folyamatvezető, aki a csoportos megbeszélés hatékonyságát segíti elő. Lehet a csoporton belülről választott, vagy külső szakember is.
- Tevékenységének jellemzője, hogy a felek vagy a csoport által meghatározott téma, témák megtárgyalásának hatékonyságáért felel. Jártas a csoportos döntéshozatali technikákban, módszertani tudása által javaslatokat tehet a csoportvezetőnek előzetesen, vagy a csoportnak a folyamat közben, hogy miként haladjanak egy-egy kérdéskör megbeszélésével. A megbeszélés végén összefoglalja az eredményeket, a felmerült feladatokat. Egyeztet arról, hogy kinek a felelőssége az emlékeztető megírása.
Milyen szervezeti vagy csoportos helyzetekre ajánljuk a facilitációt?
- Elhúzódó megbeszélések
- Csapongó, nyögvenyelős egyeztetések
- Elmérgesedett viták
- A közös munkát akadályozó megkövült álláspontok, egyet nem értések
- Kézzelfogható eredmények hiánya, parttalan beszélgetések
- Nehéz egyezségre jutni egy összetett kérdésben
Milyen változásokra számíthat, ha facilitátorral dolgozik?
- Időhatékony működés
- A megbeszélés célirányosan halad
- Sikerül tartani az időkereteket
- A résztvevők bevonódnak a közös munkába, motiváltak lesznek
- A csoport produktivitása nő
- Kézzelfogható eredmények születnek
- A csoportos döntéshozatal könnyebbé, egyszerűbbé válik
- Támogató légkörben zajlik a megbeszélés
Akik igénybe vették szolgáltatásunkat, így nyilatkoztak róla:
„Facilitálás nélkül nincs előrelépés, vagy elveszünk a részletekben vagy a szereplők közti kommunikáció az érdekérvényesítésre hegyeződik ki. A Partners ebben gyakorlott és személyes jó tapasztalataim miatt kértem fel a munkára. Jó, hogy ismerik azt a szakterületet is, amelyben az érintettek dolgoznak. A munkához tehát szükségünk van a külső szereplőre, aki mederben tart, rávilágít, összefoglal, konfliktusokat előz meg vagy elsimít, segít a “célra-tartásban” és a “feladattartásban”. Nálunk a facilitátor hatékonnyá tette a megbeszéléseinket, csak ajánlani tudom. (Z. O. jogi referens)