Számít a közösség

Mi a Számít a közösség célja?

Valódi együttműködést alakítunk ki pedagógusok és szülők között, hiszen csak közös érdekek és jó kapcsolatok segítségével tudnak jól együttműködni.

Mi mindent teszünk a projekt során?

Műhelymunkákat szervezünk tanárok és szülők számára, hogy áthidaljuk a köztük lévő távolságot, félreértéseket, felülírjuk a korábbi negatív tapasztalatokat. Az egyik legkedveltebb tréningünk a „szülők az iskolában” tréning, amely során a szülőket készítjük fel arra, hogy gyermekük osztályában különféle foglalkozást tartsanak, és a pedagógus igény szerint asszisztáljon ebben. Ezt követően, a  szülőnek lehetősége adódik a gyermeke osztályában egy tanóra keretén belül, foglalkozást tartani.A foglalkozás előnyei:

  • a szülő belelát a pedagógus munkájába,
  • a gyermek élvezi szülei bevonódását, büszke lesz szüleire,
  • illetve a közös felkészülés közelebb hozza a pedagógust, és szülőt.

A projekt keretén belül lehetőség van egy mini projekt megszervezésre, melyet a közösségi tervezés alapjaival készítenek elő a pedagógusok és szülők. A szervezésnél, tervezésnél sok időt töltenek együtt, ami még jobban segíti egymás megismerését, elfogadását, egymás értékeinek a feltárását.

Minden foglalkozás után a pedagógusok esszét írnak az élményükről, tapasztalataikról. Ehhez hasonló esszék a családlátogatások után is készülnek. Az esszékből és az elmúlt 3 év tapasztalataiból kézikönyv készül, a pedagógus és szülői együttműködés egyéb aspektusairól. A családlátogatásokat a pedagógusok igényeire építve terveztük a projektbe.

„Azt gondoltam, hogy egy középosztályhoz tartozó roma családhoz megyek látogatni, mert mindig olyan szépen, és tisztán járatták a gyerekeket, és ők szülők is nagyon szépen jártak. Meglepő látvány fogadott a családlátogatáson, egy szegény roma családnál jártam, akiknél nagyon szép tisztaság volt. Megtisztelő volt, hogy beengedtek az otthonukba, nagy szeretettel láttak vendégül. Az elején izgultak ők is és én is, de aztán feloldódtunk, sok közös pontot találtunk. Egészen más volt ilyen keretek közt beszélgetni, mint egy fogadóórán, és valahogy azóta még könnyebb együttműködni mind a szülőkkel, mind a kis diákommal. ”

 

A „Számít a közösség” projektünk 4 éve futó projekt Nyírbátorban, melyet a  „Foundation Open Institute támogat a 2019-2020 tanévre. Támogatásunk összege: 15000 USD.

Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolával az évek alatt egy nagyon pozitív együttműködést mondhatunk magunkénak. Projektünk sikerességéhez nagyban hozzájárult az iskola vezetésének nyitottsága.