Események betöltése

« Összes Események

Konfliktuskezelés kisgyermekekkel – mediációs módszertan óvodapedagógusok részére

november 5 - november 6

50000Ft

Azt mondták, hogy nem játszhatok velük, nem lehetek a barátjuk. Megint ellöktek a homokozóban, és le is hülyéztek. Kinevettek. Nem akarok többet oviba menni.

Ne vedd fel. Rá se ránts. Add vissza. Menj el onnan. Nem kell mindenkivel barátkozni.  Okosabb enged. Szólj az óvónéninek. Oldd meg egyedül – hangzanak a leggyakoribb válaszok. Miért nem elég ennyi? Miért nem oldjuk meg ezzel a problémákat?

 

A KONFLIKTUS ROSSZ? A BÜNTETÉS SZÜKSÉGES?

A társas kompetencia kialakulása hosszú tanulási folyamat eredménye. A társas együttlét maga, valamint az, hogy a gyermek éppen egy tanulási folyamat elején tart, szükségszerűen fogja azt eredményezni, hogy az óvodában és az általános iskola alsó tagozatában gyakoriak a gyermekek közötti konfliktusok, akár az agresszív megnyilvánulások is. A konfliktusok tehát elkerülhetetlenek, azonban az, hogy milyen megoldásmódokat sajátít el a gyermek, már nagyban függ a felnőttek viselkedésétől és reakciómódjától. A tekintélyelvű nevelés, a büntetések vagy jutalmak kilátásba helyezése csak a tünetek pillanatnyi csökkentésére elég, de a valós megoldásokhoz a konfliktusok természetének megértése, valamint a résztvevők bevonása elengedhetetlen. Egy konfliktusban gyakran nem létezik abszolút igazság, inkább abban találhatunk nyugalmat, hanem ha megértjük saját érzelmeinket, reakcióinkat, és képessé válunk befogadni a másik fél szempontjait is.

A kapcsolódás és a valahová tartozás érzése egyfajta védőfaktor a nehéz társas helyzetekben.  Ezért, egy konfliktus során, az egyéni érzések mindig fontosak és érvényesek, amelyeket minősítés nélkül kell tudomásul vennünk; elismerésük a konfliktusok feloldásának első lépései.

 

MI ZAJLIK A GYEREKEKBEN EGY KONFLIKTUS SORÁN?

A gyerekek egymást közti konfliktusában, ha felnőttként az érintett gyerekek bevonása nélkül hozunk döntést vagy teszünk igazságot, figyelmen kívül hagyva érzéseiket és ötleteiket, azzal azt is üzenjük, hogy nincs ráhatásukat az őket érintő helyzetekre.

Ha emellett, a nem kívánt viselkedés megfékezésére szankciókat helyezünk kilátásba, vagy feltételes jutalmakat ajánlunk, a külső motivációknak való görcsös megfelelés okozta frusztráció gátolhatja a személyes felelősségvállalást és a valódi együttműködésre való képességet. A büntetés csak még jobban elszigeteli a gyereket, aki a nehéz, nem megfelelőnek ítélt érzésével egyébként sem tud egyedül megbirkózni, a jutalom pedig arra kondicionálja őket, hogy csak pozitív megerősítés esetén viselkedjenek jól („mit kapok, ha jó leszek?”). A gyerekek alapvetően nagyon szeretnének megfelelni azoknak a felnőtteknek, akikhez kötődnek. Amikor nem tudnak, akkor annak gyakran az az oka, hogy nem tudják kezelni negatív érzéseiket, amelyek számos társas helyzet természetes velejárói.

 

 

A Mediáció kisgyermekekkel módszer megismerése és alkalmazása a gyerekek számára egy olyan tanulási folyamat, amely

–         egész életükben segíteni fogja őket a jobb kommunikációban és az asszertív érdekérvényesítésben,

–         fejleszti a kritikai gondolkodást, az együttműködést, az egymás iránti tiszteletet és az empátiát.

 

 

ÓVODAPEDAGÓGUSOKNAK ÉS TANÍTÓKNAK SZÓLÓ, 3 napos, AKKREDITÁLT MEDIÁCIÓ KISGYERMEKEKKEL KÉPZÉSÜNK CÉLJA

  • a gyermekek érzelmi tudatosságának, valamint társas és érzelmi készségeinek fejlesztése,
  • Konfliktusmegelőzés az érzelmi egészségességet promotáló környezet létrehozásával,
  • a társas helyzetekben előforduló konfliktusok kezelése, a feszültségek csökkentése, kisgyerekekre szabott mediációs módszertannal.

 

MI MINDENNEL FOGLALKOZUNK A KÉPZÉS SORÁN?

  • Az óvodás és kisiskolás korú gyermekek viselkedési sajátosságai a nehéz társas helyzetekben, amelyek észlelése és megértése a felnőttnek segít a folyamat vezetésében.
  • Az indulatok átfordítása: konstruktív kommunikáció az igények, szükségletek mentén
  • Kérdezéstechnika, avagy hogyan bontsuk ki jól, mi történt és hogyan élték meg a résztvevők.
  • A kisgyerekekkel történő mediációs konfliktuskezelés hatlépcsős módszertana a gyakorlatban.
  • A csoportos problémamegoldás módszertana
  • Stresszkezelés, erős érzelmek kezelése a felnőttek számára, feszültségekkel teli helyzetben -avagy mik a működő alternatíváim a büntetésre, fenyegetőzésre, kiabálásra?

 

NÁLUNK A HELYED, HA:

  • Óvodapedagógusként vagy tanítóként azt érzed, hogy a nehéz helyzetek a gyerekekkel való kapcsolatod rovására mennek, és fordítani szeretnél ezen
  • Át akarod élni, hogy van eszközöd, módszered, választásod nehéz társas helyzetekre
  • Képessé akarsz válni arra, hogy a vitákat és konfliktusokat tanulási lehetőséggé fordítsd, ahol nem nyerés vagy túlélés a cél, hanem a közös fejlődés.

JELENTKEZZ ONLINE!

Mit mondanak azok, akik már megtanulták?

 „Nagyon hálás vagyok a képzésért, sokat segít a mindennapokban. Könnyen beépült az eszköztáramba, mert életszerű helyzetekben próbálhattam ki a módszert”
Buruncz Zsófia

szociálpedagógus

Salgótarjáni Általános Iskola Kollégiuma

 

„Nagyon szívesen ajánlom mindenkinek, aki gyerekekkel foglalkozik, mert a mai világban nagyon szükségük van arra, hogy követhető, működő módszereket kapjanak a kezükbe.”

Horváthné Valkó Szilvia

tanító, gyógypedagógus

Nyitott Ajtó Baptista Iskola, Miskolc

Részletek

Kezdés:
november 5
Vége:
november 6
Összeg:
50000Ft

Helyszín

1094 Budapest, Ferenc körút 39. 4/3
Ferenc körút 39. 4/3
Budapest, 1094 Magyarország
+ Google Térkép